תכנון פרישה לאנשי קבע

אתם לקראת שחרור ופרישה? מזל טוב גדול!

המסע הארוך שלכם התחיל אי שם בגיל 18 עת צעדתם לראשונה לבקו"ם, מתקרב לסופו הרבה לאחר הסוף הראשוני. החלטתם להמשיך בשירות הצבאי, לתרום תרומה משמעותית כל כך למדינה שלכם ולעם שלכם, לדעת שהביטחון בידיים שלכם וחתמתם קבע. את השנים המשמעותיות בחייכם העברתם בתפקידים משמעותיים, כאלה שאולי השאירו אתכם שעות, ימים ואולי שבועות ארוכים מחוץ לבית, הרחק מהמשפחה האהובה והמיטה, בשטח בחום או בקור או בעומק המשרד מנסים לשמור את אלה שבבית בטוחים במיטתם.

ועל זה כולם מודים לכם. המדינה, הצבא, האזרחים ובעיקר האהובים לכם, אבל הגיעה העת להמשיך הלאה. אתם לקראת פרישה משירות קבע? מזל טוב גדול כאמור, החיים האזרחיים מחכים לכם, השאלה שנותרת פתוחה היא איך עושים את זה נכון, בצורה שבה תמצו את זכויותיכם על שנות השירות ותעניקו לעצמכם את הפתיח המוצלח ביותר לאזרחות? מדובר בתורה שלמה שחשוב ללמוד כדי שלא תמצאו עצמכם חסרים מכאן ומכאן.

הנה מה שחשוב לדעת:

דבר ראשון אל תעשו את זה לבד. פרישה מצה"ל היא עסק לכל דבר ועניין ומלאה בחוקים, סעיפים ותתי סעיפים שקשה מאוד להכיר בלי להתמחות בנושא ולכן ההמלצה היא פשוט לקבוע פגישה עם עורך דין מוכר, למשל עורך דין לענייני צבאי מומלץ שי רודה.

ובכל זאת, נסכם פה על קצה המזלג.

משרתי קבע שהחלו את השירות שלהם עד לתאריך 1 בינואר 2004 זכאים לפנסיה תקציבית, מי שהחל לשרת לאחר מכן יקבל פנסיה צוברת לאחר הפרישה משירות צבאי.

את הפנסיה ממשיכים לקבל גם אם עובדים בעבודה נוספת לאחר הפרישה – מצב רווח שכן לרוב הפרישה מצה"ל מתרחשת בגילאים צעירים, עד גיל 45, והיכולת להיכנס לשוק התעסוקה האזרחי עם ניסיון תעסוקתי ופיקודי שמקביל לניסיון ניהולי, גבוהה.

קחו בחשבון שלמקבלי הפנסיה התקציבית ישנה אפשרות לממשל חלק מהפנסיה התקציבית ולקבל בתמורה סכום כסף משמעותי עם הפרישה כשבהמשך הקצבה החודשית תקטן.

אל תפרשו לפני שתבדקו האם מגיעים לכם כספים נוספים או מענקים אחרים. הכספים יכולים להגיע על חשבון ימי מחלה שלא נוצלו או ימי חופשה שנשארו בידי צה"ל, או בגין מענק לחימה, מענק התארגנות או מענקים נוספים שמגיעים לכם בדין וביושר.

היערכות לפרישה מחייבת גם היערכות ברמה הכלכלית. גם למקבלי הפנסיה התקציבית וגם לפורשים מקבלי הפנסיה הרגילה, עם הפרישה מצה"ל צונח השכר דרמטית בדיוק בשלב שההוצאות גדלות. בין אם מדובר בחתונה, בבני נוער מתבגרים בבית או סתם בניהול אורח חיים מיושב, הפרישה מצה"ל יוצרת הקטנת הכנסות בזמן לא כל כך מוצלח ולכן כדאי מאוד להיערך למציאת עבודה לאחר הפרישה שתוכל לאפשר להמשיך לחיות ברמת החיים אליה התרגלו מבלי להוריד אותה מכורח הנסיבות והמציאות.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם