מימוש זכויות רפואיות

באם יש אדם שמעוניין למצות את זכויותיו הרפואיות, בעקבות מצב בריאותי מסוים – ייתכן שתתבקש מצידו לקיחת אחריות על התהליך, כדי לקבל את הפיצויים שנפסקו עבורו. מדובר בתהליכים בירוקרטיים, אשר גורמים חיצוניים יכולים לעזור, לתמוך ולסייע כדי למצות את הדין, ולקבל את מיצוי הזכויות באופן השלם שניתן.

באם אדם חווה תאונה, מחלה, או שנפסקו לו אחוזי נכות – כמו גם מקרים אחרים רלוונטיים – ייתכן שמגיע לו לממש אי אילו זכויות רפואיות, שיאפשרו לו לקבל שירותים ו/או כספים, שייתמכו אותו בתקופת ההחלמה, ובכלל. על כן, תהליך מימוש הזכויות, יכול להיות מלווה בבירוקרטיה מול מוסדות שונים – כמו ביטוח לאומי, חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, מס הכנסה – וכן הלאה.

על ידי ליווי מקצועי, בשלבי ההתדיינות מול המוסדות הללו – ניתן למלא ולעבור את כלל השלבים בקלות יתרה.

חלק מהפריטים המתבקשים, באופן כללי, בתהליך מיצוי הזכויות הינם:

  • הגשת טפסים
  • התייצבות מול ועדות
  • ערעורים כשרוצים בכך

ניתן גם לעבור את התהליך לבד, אם כך רוצים – בכוחות האדם התובע ומקורביו.

מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

מוסד הביטוח הלאומי מעניק אי אילו זכויות סוציאליות, עבור מי שמשלם באופן תדיר את תשלומי המוסד.  מטרתו הרשמית של המוסד היא להבטיח ביטחון סוציאלי למשפחות כמו גם בודדים – אם וכאשר נמצאים במצב רפואי וכלכלי, שמעיב על ההשתכרות הכלכלית שלהם – בכך שמעניק קצבאות ועזרה מכל מיני סוגים. כל אזרח מעל גיל 18 מתבקש לשלם לביטוח הלאומי, ובכך מקבל זכאות ליהנות מהעזרה  שהמוסד יכול להעניק.

כאשר אכן יש עניין לבקש מביטוח לאומי לדאוג לאי אילו קצבאות ושירותים, כפי שהוא מייעד – מתבקש להגיש תביעה. התביעה יכולה לאפשר לאנשים לקבל ולממש את הזכויות הרפואיות שלהם. בסוף התביעה, תתבקש הגעה לוועדה רפואית, שהיא זו שתקבע ותגדיר אחוזי נכות רלוונטיים, לצורך מימוש הזכויות. זו וועדה שיכולה להמשיך רק כמה דקות, ועם זאת – ההכנה אליה יכולה להימשך זמן מה.

כחלק מן ההכנה, לוועדה – יש להמציא (למצוא) חוות דעת רפואית מפורטת, אשר תוצג אל מול חברי הוועדה, כמו גם ניסוח תביעה אשר יבהיר באופן ברור את המצב הרפואי, כמו גם אישורים נוספים – בהתאם למה שמבקשים מהוועדה עצמה. שהיא, כאמור, חלק מהתהליך למימוש הזכויות הרפואיות מול הביטוח הלאומי.

בחלק השני של הוועדה – תתבצע בדיקה רפואית, שתניב מסקנות רפואיות, יחד עם המלצה ופסיקה לאחוזי נכות, על בסיס הכתוב בספר הליקויים, כמו גם ייקבעו פריטים אחרים – באם הנכות קבועה או זמנית.

זהו התהליך על קצה המזלג – וגם בשורות מתומצתות אלו – ניתן למצוא רבדים רבים, בהם מומלץ יהיה להתכונן מראש, לדעת לאן נכנסים ולהגיע עם כל המסמכים הנדרשים, הניסוחים וכיוצא בזה.

מימוש זכויות רפואיות מול מס הכנסה

באופן כללי, ניתן להגיד שיש אנשים שיש להם פטור מתשלומים למס הכנסה – בעקבות סיבות רפואיות. מדובר באנשים שיש להם מצב רפואי המוכר על ידי מדינת ישראל, ותוך כדי – הם ממשיכים לעבוד או לקבל הכנסות שאמורות להיות חייבות במס. במקרה זה, הם יכולים לעבוד, וליהנות מהטבת המס – או להמשיך ולקבל את הכנסותיהם, מבלי לשלם עליהן מס.

אנשים לא בהכרח יודעים שהתהליך הזה קיים – ועצם כך שהוא מיועדים על כך, כבר יכול לפתוח להם את הדרך לתחילת התהליך, למימוש הזכויות הרפואיות שלהם אל מול מס הכנסה.

מימוש זכויות מול חברות הביטוח וקרנות הפנסיה

כשיש כיסוי עבור תאונות עבודה, מחלות קשות, אובדן כושר עבודה, סיעוד, נכות וכיוצא בזה – ניתן למעשה לממש את הזכויות אל מול החברות המכסות, ולקבל את הפיצויים הכספיים. לעתים מדובר בתהליך בירוקרטי, ועל כן תמיכה מקצועית יכולה להיות מאוד מועילה. בעיקר כאשר יש בעל מקצוע, שמסביר למה המוטב זכאי, מה הוא יכול לקבל – וכיצד זה יכול לקרות. מעניק הרבה ביטחון וידיעה, במקרים שכאלו.

כשזה נוגע לקרנות פנסיה, הסיפור קצת שונה – כיוון שלא מדובר בחוזה אישי בין חברה לאדם יחיד, אלא בתקנון אחיד בנוגע לכל העמיתים בקרן. התקנון יכול להשתנות מעת לעת, והתביעות נגד הקרן מתקיימות לרוב בבית הדין לעבודה – על פני בבית המשפט המחוזי או בבית משפט השלום, שם מתרחשות תביעות מול חברות הביטוח. על כן, בכל מקרה יש עניין להתייעץ עם עורך דין, כדי להבין את הדקויות והניואנסים שבדבר, בייחוד לנושא זה של קרנות פנסיה.

מימוש הזכויות, עבור קרן הפנסיה – תתרחש בהתאם להתייצבות בפני וועדה רפואית, עבור הקרן הרלוונטית – והיא זו שקובעת מידת זכאות, אחוזי נכות וכד'. והדבר משפיע כמובן על הקצבה המתקבלת, ושאר תגמולים.

על כן, עולם מימוש הזכויות אל מול המוסדות השונים – יכול להיות מאוד ניואנסי, ומכיל בחובו ידע מקצועי רב. באם ברצונך לקבל ליווי של מומחים, כדי לממש את כלל הזכויות הרפואיות – ניתן ליצור עימנו קשר, ונראה כיצד נוכל לעזור.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:
לקבלת ייעוץ פיננסי
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם