תיק השקעות, קופת גמל או פוליסת חיסכון – מה עדיף?

קופת גמל להשקעה היא סוג של פוליסת חיסכון המסייעת לאנשים לחסוך לפנסיה. קופת גמל יכולה גם לשמש גם כקרן חירום שניתן למשוך ממנה כספים או כדרך לצבור עושר.

מדובר באופציה יחסית סולידית, שמאפשרת לחוסכים ליהנות מתשואה של אחוזים בודדים בשנה, תוך סיכון לא גבוה. להבדיל, תיק השקעות הוא תמהיל של מניות שניתן לרכוש באמצעות סוכן או באופן עצמאי. התשואה והסיכון בתיק ההשקעות תלויים בסוג המניות שנבחרו. במאמר זה נדון בהבדלים בין תיק השקעות, פוליסת חיסכון וקופת גמל.

אודות פוליסת חיסכון, קופת גמל ותיק השקעות

תיק השקעות

אוסף של השקעות בבעלות אדם או קבוצה. הם עשויים לכלול מניות, אג"ח, קרנות נאמנות, קרנות נסחרות בבורסה (ETF) ועוד. בעת ניהול תיק השקעות, רמת הסיכון וגם פוטנציאל הרווח גבוהים יותר מאשר בפוליסת חסכון וקופת גמל.

פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון היא למעשה מערכת הנחיות שמכתיבה את גובה ותדירות החיסכון. פרמטרים שמשפיעים על החסכון כוללים למשל את משך הזמן שעבורו חוסכים, המקום שבו חוסכים והמטרה הסופית.

קופת גמל

קופת גמל להשקעה היא סוג של פוליסת חסכון המאפשרת להפקיד כספים לקופה שתנוהל על ידי מנהל השקעות מקצועי. את הכסף מקופת גמל להשקעה ניתן למשוך בכל זמן ללא קנס, גם לפני גיל הפרישה. לעומת זאת, בקופת גמל רגילה ניתן למשוך את הכסף כקצבה החל מגיל 60.

השקעות בתיק השקעות קופת גמל פוליסת חיסכון

איזו אופציית חסכון עדיפה בשבילכם?

כאמור, למעשה, פתיחת פוליסת חיסכון בחברת ביטוח דומה במהותה לפתיחת קופת גמל להשקעה, אולם ישנם כמה הבדלים מהותיים:

  1. בקופת גמל תקרת ההפקדה השנתית היא עד 70 אלף שקל בשנה, ובפוליסת חסכון תקרת ההפקדה אינה מוגבלת.
  2. בהגעה לגיל פרישה ניתן למשוך את הכספים מקופת הגמל כקצבה פטורה ממס. בפוליסת חסכון לא ניתן לעשות זאת.
  3. משיכת כספים מיידית מקופת גמל תלויה בתנאים המוכתבים בתקנון הקופה ועשויים לגרור קנסות יציאה מסוימים. בפוליסת חסכון ניתן להפוך את הכסף לנזיל בקלות ובמהירות יחסית.

בגדול, שני המכשירים הפיננסיים מאפשרים חסכון לטווחים שונים ורמת הסיכון בהם היא יחסית נמוכה. בתיק השקעות לעומת זאת, רמת הסיכון היא גבוהה וגם פוטנציאל הרווח הוא גבוה. גם בתיק השקעות ניתן לחסוך כסף לטווח קצר, בינוני או ארוך וניתן להפוך את הכסף לנזיל יחסית במהירות ובקלות.

השאלה איזו אופציית חסכון עדיפה תלויה גם במספר שאלות אובייקטיביות

  1. כמה דמי ניהול נשלם בפוליסה או בקופת הגמל?
  2. מהי תקרת ההפקדה לכסף שלנו?
  3. מי מנהל את הכספים וכיצד הוא עושה זאת?
  4. האם לבחור ברמת סיכון גבוהה או נמוכה?
  5. מהו גובה המס שנצטרך לשלם על משיכת הון או משיכת קצבה?

ברגע שנענה לעצמנו על השאלות האלו, גם הבחירה במסלול השקעה נכון עבורנו תהיה קלה וברורה יותר.

לאיזה גוף כדאי לתת לנהל את הכסף שלנו

תכנון פיננסי נכון הוא דבר מורכב. משום כך, רבים מעדיפים לתת לגוף מסודר ואחראי לנהל את הכסף שלהם ולא לעשות זאת בעצמם.

חברת ארבטריאז' מספקת שירותים בעולם הפיננסים וכן בתחומים נוספים בהיקף של מיליארדי שקלים. החברה עובדת עם עם לקוחות גדולים כגון מנכ"לים של חברות וגם עם לקוחות קטנים יותר ממעמד סוציו אקונומי בינוני ומעלה.

החברה חרטה על דגלה לספק שקט נפשי וביטחון ללקוחותיה המגוונים ולהוות מרכז ידע עדכני ואחראי עבורם. אז אם חיפשתם גוף פיננסי אחראי שינהל את השקעותיכם הגעתם למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם