איתור כספי נפטרים

זהו לא נושא קל. אבל אם כבר עוסקים בו, אנחנו יכולים לעשות זאת בצורה יעילה וממוקדת, כדי לצלוח את הנושא ולהגיע לצידו השני, בפשטות. כעת, אם מדובר על קרוב משפחה שנפטר, ויש בעבורו חסכונות שכעת יכולים להיות זמינים ליורשים שלו – אנחנו נמצאים בתחום ידע שנקרא איתור כספי נפטרים, והר הכסף הוא כלי שיכול לעזור לנו בכך.

לאתר את כספי הנפטרים בהר הכסף

אם כן, במידה וישנו קרוב משפחה שנפטר, ונדמה או נחשד שהוא שהשאיר אחריו חסכונות כספיים, חשבונות בנק נשכחים, תוכניות פנסיה מן העבר, ביטוחי חיים וכיוצא בזה – ייתכן מאוד שיהיה ניתן לאתר זאת על ידי הכלי של משרד האוצר, שנקרא הר הכסף.

הר הכסף, כאמור זה כלי, שיכול לאתר את כספי הנפטר, אמנם לא באופן מושלם ומדויק בכל עת – אך לתת לזה ניסיון טוב – על ידי תעודת הזהות של הנפטר, בליווי פרטי הזיהוי של הנפטר – מקרבה ראשונה, כמו אבא, אמא, בן, בת, אח, אחת וכד'. 

על כן, אם נסכם:

  • הר הכסף יכול לעזור באיתור כספי נפטרים
  • ניתן לאתר באמצעות הר הכסף חסכונות כספיים, חשבונות בנק, תכניות פנסיה, ביטוחי חיים וכד'.
  • מתבקש להצטייד בתעודת זהות של הנפטר, כמו גם פרטי הזיהוי שלו מקרבה ראשונה.

אפשרויות נוספות לאיתור כספי הנפטר

את כספי הנפטרים, ניתן לאתר או לפחות לחפש, גם בחברות הביטוח, חברות ההשקעות ובבנקים שונים – במידה, וזה פשוט לא יופיע בהר הכסף, אך יש לנו תחושה שזה קיים בכל זאת.

יצירת קשר עם החברות השונות

באופן עקרוני, האתר של הר הכסף, מאתר בצורה בסיסית את כספי הנפטרים, כמו גם מוסר מידע שהוא דיי מינימלי, בשאר למיקום הקופה הרשומה על שם הנפטר, כמו גם על פרטי ההתקשרות מול אותה קופה – שכאמור מאוחסנים בה כספי הנפטר. פרטי ההתקשרות יכולים לכלול את שם החברה, מספר הטלפון של החברה, כתובת המשרדים של החברה, כמו גם פקס ואף כתובת למשלוח דואר אלקטרוני. 

סביר להניח, שלא נמצא בהר הכסף, את סכום הכסף שנמצא בקופה – וכי כדי לגלות את הסכום המלא, שנכנס לסכום של כספי הנפטרים בנושא זה – יש ליצור קשר עם החברה, שלמעשה שומרת על הכסף עבור הנפטר.

זאת, כמובן, במידה והאיתור כדרך הר הכסף, נעשה בצורה מועילה ופורייה, כי באם נדמה שישנם פרטים נוספים למאורע – ניתן למעשה להמשיך את תהליך איתור הכספים, כדרך פניה ישירה לחברות ביטוח שונות, או בכלל – לחברות העוסקות בפיננסים, שנדמה להניח שיש להן, או היה להן עסק עם הנפטר.

בקשה ישירה לקבל פרטים

עבור כך, יש לפנות באופן ישיר לחבורת הביטוח, לבנקים ולבתי השקעות – עם הבקשה הישירה והמדויקת לקבל את המידע לגבי החסכונות של המנוח, באם קיימים. זה בסדר, מותר לבקש מהם – גם אם הן לא מחזיקות למעשה בחסכונות ישנים של הנפטר.

יש זכות חוקית לקבלת המידע, וניתן פשוט לממש אותה כדרך הפניה לאותן חברות. ניתן לפנות אל ואתן חברות באמצעות הטלפון, הדואר האלקטרוני, הפקס, כמו גם מכתב מהדואר.

באם פונים לחברות שונות כדי לבדוק אם לנפטר יש כספים ישנים ניתן ואף מתבקש לכלול בפנייה את המאפיינים הבאים:

  • שם מלא של הנפטר
  • מספר תעודת זהות, או דרכון של הנפטר
  • תאריך פטירה לועזי בתעודת הפטירה
  • צו ירושה או צו קיום צוואה
  • פרטי היורש המיועד

על כן, תחת תנאים אלו, ניתן בהחלט לבצע פניה ישירה לחברות שונות, ולגלות אם יש בידיהן כספים ישנים של הנפטר, ובכך לבצע תהליך איתור נהדר ומוצלח.

באם התהליך מבלבל, לא ברור, או יש רצון לקבל עבורו עזרה ותמיכה – חברתנו מציעה את השירותים המתבקשים, כדי לתת בכך סיוע ולחבר למקורות אפשריים בהם מאוחסנים כספים ישנים של הנפטר, כמו גם "לעשות סדר" בהחזרתם. ניתן ליצור קשר כדי לקבל פרטים נוספים.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:
לקבלת ייעוץ פיננסי
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם