חיסכון לכל ילד

חיסכון לכל ילד – איזה מסלול חיסכון עדיף?

לא הרבה יודעים, אלא אם כן הם הורים לילדים, או סתם אוהבים להיות מעודכנים – שבשלהי ינואר 2017, החל יישום חוק הביטוח הלאומי – בעבור תכנית חיסכון ארוך טווח לילד, בעבורו יפקיד המוסד לביטוח לאומי כ-51 "שח עבור כל ילד במדינת ישראל – כאשר עבורו משלמת המדינה קצבת ילדים – וזאת בנוסף לתשלום שאותה קצבה משולמת עבורו.

הביטוח הלאומי מאפשר לנו ליצור תכנית חיסכון לכל ילד

מה זה אומר לנו? ובכן, אם יש לנו ילדים, או אם יהיו – או אם אנחנו סתם רוצים לדעת כדי לספר למי שזה מעניין אותו כי הוא מתאים להגדרה – ביטוח לאומי יפתח תכנית חיסכון לכל ילד.

יתרה מכך, הורים יוכלו להכפיל את סכום החיסכון, בכך שיוכלו לבחור להפריש כ-50 ₪ נוספים מסכום הקצבה לילד שלהם, כך שהוא יתווסף לחיסכון לכל ילד, שפותח כאמור, הביטוח הלאומי, בהתאם לחוק. על כן, יש לנו אפשרות, כהורים – לקבל מרגע החלת החוק, באופן חודשי, כ-51 עד 102 ₪ בחודש, לטובת החיסכון החודשי לילד שלנו.

איפה החיסכון "יושב"?

עד כאן, זה נהדר. איפה החיסכון הזה נמצא? ובכן, יש למעשה שתי אפשרויות. אפשרות אחרת, היא להניח את החיסכון בבנק – כלומר, הוא יישב בקופה בבנק, ויהיה נתון לתנאים של אותו בנק, באשר לריביות ועמלות וכיוצא בזה, בהתאם למסגרת העסקה עם אותו בנק ספציפי. המסלול השני, מיועד להשקעה בקופת גמל – כאשר עבור קופת הגמל, תהיינה האפשרות לבחור בין מגוון מסלולי השקעה. 

מסלולי חיסכון בבנק ובקופות גמל:

  • באופן עקרוני, כשזה נוגע לקופות גבל – שהן למעשה אמורות להיות קופות שנבחרו על ידי משרד האוצר לניהול כספי החיסכון – ניתן יהיה לבחור ב-5 מתוך מסלולי ההשקעה, שמציעה כל קופת גמל להשקעה, ולעבור ממסלול השקעה אחד לשני בכל עת. אם כי, מומלץ להתייעץ עם גוף שמכיר את הנהלים, כדי לדעת אם המידע מאומת נכון לקריאת שורות אלו.
  • גם בנק, מציע מספר מסלולים – כמו גם שני סוגים של חסכונות: חיסכון ללא תחנות יצאה, או חיסכון עם תחנות יציאה כל 5 שנים. ניתן יהיה לשנות את מסלול החיסכון בכל תחנת יציאה.
  • יש הבדל, בין למשוך את הכסף בגיל 18, או 21. ההבדל הוא בהתאם לתנאים ולנהלים המתקיימים כיום, וניתן להיוועץ בגופים רלוונטיים כדי לגלות מהותו, בנקודת זמן נתונה ובהתחשב בהקשר האישי.

על כן, הכספים יופקדו, על ידי ביטוח לאומי, כאמור, עבור כל ילד עבורו יש בפועל קצבת ילדים, אשר משלמת מדינת ישראל – מיום היוולדו, עד גיל 18 או 21. כאשר ההפקדה המדוברת תתבצע לחשבון על שם הילד, בגוף המנהל של קופות הגמל, או זה של הבנק. ניתן לבחור את מסלולי ההשקעה או "אחסון הכסף", מתוך רשימה של קופות ובנקים. זוהי למעשה בחירה, שבעבר היה ניתן לבצע באתר הביטוח הלאומי, ואולי גם נכון לקריאת שורות אלו – הדבר עדיין תקף.

הבחירה החסכונית ביותר

באשר לבחירה – כיצד והיכן יישמר הכסף – מתבקש לעדכן תוך כחצי שנה מלידת הילד – כיוון שאם לא תהיה בחירה בפועל, הגוף המנהל – בין אם קופת גמל או בנק – ייבחר על ידי הביטוח הלאומי וכספי החיסכון, יושקעו במסלולי השקעה לחוסכים המעדיפים סיכון מועט.

אם למעשה, מדובר על ילד שני וכן הלאה, כלומר – לא זה הראשון, מסלולי החיסכון עבור חיסכון לכל ילד, ייבחרו בהתאם לאלו שנבחרו עבור הילד שנולד לפניו, באותו מסלול השקעה. בעבר, אם המסלול הנבחר היה בנק – לא היה ניתן לנייד בהמשך, את הכספים לקופות הגמל. ייתכן שהיום הדבר כבר שונה, בעת קריאת שורות אלו – על כן מומלץ לוודא עם גוף שמכיר את הנהלים.

משיכת הכספים

ומה לגבי משיכת הכספים? ובכן, בגיל 18 – הילדים רשאים למשוך אותם, תחת אישור ההורים. מה שיתבקש זה למלא ולשלוח טופס בקשה, עבור משיכת הכספים – לגוף המנהל את מסלול החיסכון. 

במידה ויש רצון להתייעץ ולקבל ליווי, בכל הקשור לתכנית החיסכון לכל ילד, ניתן להשאיר פרטים, כמו גם ליצור קשר עצמאי עוד היום – כדי לקבל את המידע הרלוונטי, שאולי יתמוך ויעזור בקבלת החלטה נכונה – באשר לבחירת מסלול החיסכון המיטיב, המאוזן והשלם ביותר עבור ילדכם.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:
לקבלת ייעוץ פיננסי
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם