ביטוח ביטול נסיעות לחו"ל

כיסוי לביטול נסיעות לחו"ל – החופש בלשנות תכניות

כיסוי לביטול נסיעות לחו"ל, מאפשר למוטבים לקבל החזר עבור הכספים שהושקעו בכרטיסי הטיסה, בהתאם לתנאי וסייגי הפוליסה – כך שאם יוצא שטיסה מתבטלת, ניתן יהיה לקבל לפחות חלק מהכסף בחזרה. ישנן חברות שמציעות כיסוי עבור סיבות מסוימות, וישנן חברות שלא דורשות סיבה כלל – ניתן לבטל כפי שרוצים ולקבל החזר כספי.

ספונטניות בביטולים

בשוק כיום, קיימות כשלוש חברות שיכולות לכסות את ביטול הנסיעה לחו"ל, והן אכן מכסות את ביטול הטיסה עבור "כל סיבה שהיא", כלומר – אין צורך לבחור בסיבה "מוצדקת" מספיק, או סיבה שרשומה בתקנון שבפוליסה – ולהוכיח שהיא אכן מתקיימת, כדי לקבל חזרה את כספי הפיצוי. הכספים מתקבלים, פשוט כי הוסכם שהמוטב, הרוכש את הכיסוי – יכול לקבל אותם, במידה ויבטל טיסתו – מבלי שיתבקש להוכיח מה קרה ולמה ביטל.

כל עוד מודיעים מראש – זה מתקבל

שזה נחמד, זה חוסך זמן, אנרגיה והתעסקות בנושא – שכן אם רוכשים כיסוי ביטול נסיעות לחו"ל, שמבקש הוכחה ישירה וברורה – לא ברור אם הפיצוי הכספי יתקבל, כלומר – זה יכול להיות שכן, ויכול שלא – וזה תלוי בהתדיינות עם החברה המכסה. במקרה של כיסוי עבור "כל סיבה", אין בכך צורך. הפיצוי מתקבל, כיוון שביטול הנסיעה לחו"ל מכוסה מכל סיבה שהיא, כל עוד – לפי רבים מהתקנונים – יש הודעה מראש, לפחות 12 שעות לפני הטיסה. 

להראות שלא הייתה טיסה כלל

כך שמה שנשאר לעשות, כדי להמשיך בתהליך קבלת הפיצוי הכספי – זה להודיע לחברת התעופה על הביטול, לוודא שהם "שמעו", לקבל אישור בכתב על כך – ולהעביר לחברה ממנה נרכש כיסוי לביטול נסיעות לחו"ל.  למעשה, מתבקש "להוכיח" שהמוטב לא עלה על הטיסה. באופן כללי, ההחזר הכספי עבור ביטול הנסיעה, אמור לעמוד על כשמונים אחוז – בכל החברות, וכולל בתוכו גם את מחיר הפרמיה ששולמה עבור הכיסוי. אם כי, ייתכן שהדבר יהיה שונה נכון לקריאת שורות אלו, על כן – הייעוץ עם בעל מקצוע בתחום – יכול להיות מניב ידע ומאיר עיניים בנושא. 

דבר מה נוסף שניתן לציין – שכיסוי לביטול נסיעות לחו"ל מכסה יותר מאשר רק את מחיר כרטיס הטיסה עצמו – אלא גם את חבילות הנופש – גם אם כלול בה מלונות והפלגות, שזה בהחלט שימושי ונדיב.

כוח עליון והפתעותיו

מה כיסוי לביטול נסיעות לחו"ל – לא מכסה, או לא אמור לכסות? אינו מכסה מקרים בהם המוטב דווקא לא ביטל את הטיסה, אלא היא התבטלה עבורו – באם התרחשה, לדוגמה, פשיטת רגל של חברת התעופה, או באם היא החליטה לבטל את הטיסה בעקבות גורמי כוח-עליון כמו מזג אוויר, שביתה ומגיפה (וכן הלאה).

יש כל מיני סוגים של כיסויים לביטול נסיעות – כדי לוודא שאלו הרלוונטיים נבחרים, כנראה מתבקש להתייעץ עם גורם שמבין בכך. 

למי הכיסוי יכול להתאים?

מה הן הסיבות הנפוצות לביטול נסיעה? ובכן, אם נמנה כמה מהן, נוכל לציין את:

  • אירועים לא צפויים, משימות שיש לעמוד בהן ברובד התעסוקתי – כמו דד ליינים בעבודה
  • צו שמונה ספונטני
  • חברים החליטו לשנות תוכנית ולהצטרף, או שלא – לטיסה
  • אירועים משפחתיים משמחים – כמו לידה מוקדמת, או חתונה בהפתעה של אנשים שנרצה לבקר
  • מחלה או פציעה, כמו גם אשפוז או מוות – של הטסים או מקורביהם
  • מצב בטחוני "מפתיע"
  • הפתעות במסגרת הלימודים
  • מזג אוויר שהפתיע, ומעודד שיקולים נוספים

וכן הלאה דברים מפתיעים וספונטניים, שעבורם אולי נחליט לבטל אי אילו טיסות.

כאמור, כיסוי לביטול נסיעות לחו"ל, מאפשר לבטל את הנסיעה – מכל סיבה, על כן – ההתעסקות מול החברה המכסה, יכול להיות קל ופשוט מהרגיל, בכפוף לתנאי הפוליסה ולשאר סייגים. באם יש רצון לקבל עזרה וסיוע – כדי לבחור את הפוליסה הנכונה – משרדנו ישמח לסייע, אנא השאר פרטים וניצור קשר בהקדם. 

דירוג:

/ 5.

שיתוף:
לקבלת ייעוץ פיננסי
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם