הלוואות – שאלות ותשובות שחשוב לדעת

מעוניינים לקחת הלוואה לעיצוב הבית או לקניית רכב חדש? לא יודעים מה זה הלוואה חוץ בנקאית או הלוואה בערבות המדינה? לא בטוחים שאתם מבינים את המושג "דירוג אשראי"?

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולקרוא שאלות ותשובות לגבי עולם ההלוואות.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

שאלה מס' 1 – למה אנחנו לוקחים הרבה הלוואות בשנים האחרונות ואיזה גופים מספקים את ההלוואות?

יותר ויותר לקוחות נעזרים בשירותי הלוואות. אלו יכולים להיות לקוחות פרטיים וגם לקוחות עסקיים. הלוואות מאפשרות לשפר את אורח החיים, לכסות התחייבויות, לשפר את הפעילות העסקית במידה והעסק נקלע לחובות וקשיים וכו'.אם בעבר היינו צריכים להסתמך על הבנקים שיתנו לנו הלוואות, כיום אפשר להיעזר גם בגופים נוספים כמו, חברות האשראי, חברות הביטוח,חברות מימון פרטיות ואפילו אפשר לקחת הלוואות חברתיות.

שאלה מס' 2 – מהו גובה הריבית שאשלם על ההלוואה?

אין ספק שכאשר מדובר על הלוואות ולא חשוב אם מדובר על הלוואות מהבנקים או הלוואות מגופים חוץ בנקאיים, אחת השאלות המרכזיות קשורה לגובה הריבית.חשוב לדעת שכאשר לוקחים הלוואה, הריבית תהיה מורכבת מריבית פריים וריבית של הגוף המלווה. מה זה אומר? ריבית פריים היא ריבית שנקבעתעל ידי הבנקים וריבית של הגוף המלווה היא ריבית משתנה והיא נקבעת לפי דירוג האשראי של הלקוח.

שאלה מס' 3 – מה זה דירוג אשראי של לקוח?

הוא מוגדר על פי ההתנהלות הכלכלית שלנו. מה הכוונה? נניח שלקחתם הלוואה והחזרתם אותה בזמן, הרי שהוכחתם לבנק שלא נכנסתםלחריגת יתר ועל כן הבנק מגדיר אתכם כבעלי התנהגות כלכלית נכונה ואחראית ובהתאם לכך, דירוג האשראי שלכם יהיה גבוה יותר. קחו בחשבון, ככל שדירוג האשראי טוב יותר, כך אתם תזכו לקבל תנאים טובים יותר שיתבטאו בתשלום ריבית נמוך יותר.

שאלה מס' 4 – מתי מקבלים את ההלוואה?

אם מדובר על הלוואות מגופים חוץ בנקאיים, סביר להניח שההלוואה תאושר מהר ותוך 3 ימי עסקים. אם מדובר על גופים בנקאיים, יש לבדוק ישירות מולם, שכן לכל בנק יש את התנאים שלו לגבי מתן ההלוואה וקבלתה.

שאלה מס' 5 – לכמה תשלומים פורסים את הלוואה?

הדבר תלוי בסוג ההלוואה ובגובה ההלוואה. אם מדובר על הלוואה גדולה כמו הלוואת משכנתא, אפשר לפרוס אותה לעד 30 שנה. אגב, אם מדובר על הלוואה לעסקים קטנים ובינוניים, אפשר לפרוס אותה לעד 10 שנים.

שאלה מס' 6 – מהם תנאי ההחזר של ההלוואה?

בגדול, החזר ההלוואה מבוסס על לוח סילוקין מסוג שפיצר. הכוונה היא שתשלום הקרן עולה בהדרגה וכמו כן התשלום על הריבית יורד. בפועל, נוצר מצב בו התשלום החודשי נשאר קבוע וזאת פרט לשינויים שיש בריבית הפריים.

שאלה מס' 7 – יש לי עסק בינוני, האם אני זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

הלוואה בערבות מדינה מיועדת לעסקים שמעוניינים לקחת הלוואה מהבנק אבל הבנק מצידו מסרב או חושש לתת להם את ההלוואה. את העניין הזה המדינה פתרה באמצעות הקרן בערבות מדינה המספקת ערבות בגובה של עד 70 אחוז מגובה ההלוואה. על מנת להניע את תהליך קבלת ההלוואה, יש להגיש בקשה לקרן לערבות מדינה ולעמוד בקריטריונים הקשורים ליכולת ההחזר, לניסיון העסקי של בעל העסק ולהתרשמות נציג הקרן לערבות מדינה מבעל העסק.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם