הלוואות לעסקים קטנים – מה חשוב לדעת?

כל בן אדם שהחליט להקים עסק צריך לקחת בחשבון את העלויות השוטפות. בעיקר בתחילת הדרך כאשר העסק עדיין מוגדר בתור עסק קטן, ישנה בעיה לעמוד בעלויות השוטפות. על מנת שבעל עסק יכול להשאיר את הראש מעל למים, יהיה עליו לבחון הלוואה לעסק. ההלוואה יכולה להינתן כבר בתחילת הדרך או בשלב מתקדם יותר. אך לפני שלוקחים הלוואה חשוב מאוד להיות מודעים לכמה נקודות חשובות. נקודות שיכולות לעשות את ההבדל בין הלוואה מוצלחת לבין הלוואה כושלת. אם לא תוכלו להחזיר את ההלוואה, אתם תמצאו את עצמכם במצב שבו תצטרכו לשלם על כך ביוקר.

להשתמש בהון עצמי או לקחת הלוואה?

זוהי שאלה שלא מעט בעלי עסקים ישאלו את עצמם, והתשובה משתנה בין בעל עסק אחד לאחר. אם יש לכם אפשרות לעמוד בהוצאות מהכסף שאותו חסכתם לאורך השנים – זה עדיף. אך לא תמיד ההון העצמי שהצלחתם לצבור יהיה מספק. לא פעם ביחד עם ההון העצמי תצטרכו גם לבחון אפשרויות של הלוואה לעסק. תמיד כדאי שתשאירו לעצמכם קצת כסף נזיל על מנת שתוכלו לסתום באמצעותו כל מיני חורים.

מאיפה כדאי לקחת הלוואה לעסק?

לרשותכם עומדות מספר אפשרויות ללקיחת הלוואה עבור העסק. אך אם העסק הוא עסק קטן הנמצא בתחילת הדרך, הבנקים עשויים שלא לתת הלוואה בצורה מהירה. מבחינת הבנק מדובר על סיכון שמא הכסף לא יחזור. לכן לא פעם תמצאו את עצמכם במצב שבו תוכלו לקחת הלוואה חוץ בנקאית בלבד. אם יש אפשרות לקחת הלוואה מהבנק, כמובן שזוהי האפשרות שאתם צריכים להעדיף אותה על פני כל אפשרות אחרת.

לא לוקחים הלוואה לפני שיש תוכנית קדימה

לקחת הלוואה לעסק זוהי הפעולה הכי קלה, אך השאלה הנשאלת היא מה אתם עושים עם הכסף? אם לא תדעו לנצל את הכסף לטובת הדברים הנכונים, אתם לא תוכלו לקדם את העסק. לפני שלוקחים הלוואה בונים תוכנית מסודרת – תוכנית שבה תציינו מה תעשו עם הכסף. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו תבזבזו את הכסף מבלי שבאמת קידמתם את העסק. בסוף חייבת להיות מטרה שאליה אתם מכוונים ואליה אתם שואפים להגיע.

איך תדעו כמה להחזיר כל חודש?

רוצים לקחת הלוואה? עוד עניין שאתם מוכרחים לתת עליו את הדעת הוא גובה ההחזר החודשי. השאיפה שלכם תהיה לסגור את ההלוואה בשיא המהירות, אך בו בזמן לא להביא את עצמכם אל קצה גבול היכולת. לכן מראש תנסו לבדוק מהו הסכום הכי גבוה שתוכלו להחזיר מידיי חודש על ההלוואה. כך תיקחו הלוואה לעסק בצורה מסודרת ועם מינימום של סיכונים. כל טעות קטנה עשויה להוביל אתכם למצב שבו תצטרכו לסגור את העסק. תעשו כל מה שנדרש כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם