החזרי מס לעצמאיים

נטל המס בישראל כבד, זו ההרגשה של מרבית ציבור העצמאים והשכירים. יחד עם זאת, מגזר העצמאים נושא על כתפיו את נטל המס הכבד ביותר. משום כך, חשוב להבין שבמקרים רבים זכאים העצמאים להחזרי מס משמעותיים. נסביר את הדגשים החשובים.

איך לא לאבד את הזכות להחזרי מס

חשוב להדגיש כי במקרים מסוימים גם שכירים זכאים להחזרי מס, אולם הפעם נתמקד באוכלוסיית העצמאים. כל עצמאי שמשלם מס כיום או שילם מס בעבר עשוי להיות זכאי להחזרים. זה לא משנה אם הקמתם פעם שותפות, ייסדתם חברה או שבימים אלה אתם באמצע תהליך של הקמת עסק זעיר, יש כלל מרכזי שיעזור לכם לא לאבד את הזכות להחזרי מס. הכלל הוא כזה: אם מתי שהוא במהלך ששת השנים האחרונות שילמתם מסיבה כלשהי עודף מס, עדיין לא מאוחר מדי. כלומר אם במהלך אותו פרק זמן תשלומי המס היו גבוהים מכפי שקובעת פקודת המיסים והנהלים הנלווים, עדיין תוכלו להגיש בקשה להחזר. אם כבר עברה תקופת ההתיישנות, אפילו אם שילמתם כפול מס, חלון ההזדמנויות נסגר. אם אתם לא בטוחים אם מגיע לכם החזר מס עבור השנים האחרונות כעצמאים, הדברים שנציין בהמשך יעזרו לכם לדעת מה עושים עכשיו.

איך קורה שמשלמים יותר מדי מס

עצמאים בישראל אף פעם לא יודעים כמה מס יצטרכו לשלם. מכיוון שההכנסות אינן קבועות וההוצאות משתנות, מס הכנסה קובע הערכה. על פי ההערכה הזאת, כל עצמאי עשוי לקבל דרישה לשלם מקדמות. אם נוצרו תנאים מסוימים שבהם העסק הרוויח פחות מהחזוי או שלא מימשתם את מלוא הזכאות להטבות מס, התוצאה לא נעימה. אלה דוגמאות למקרים שבהם עצמאי עלול לשלם יותר מדי מס. שימו לב שמס הכנסה מיוזמתו לא פונה לנישומים (בעלי העסקים) ומבצע החזר. על כל פנים, זה לא מה שקורה באופן שגרתי. אם בעל עסק או עצמאי שילם יותר מדי, זכותו להפנות בקשה יזומה להחזר. רק על פי בקשה שמוגשת על פי הכללים כך שניתן לראות מתי ולמה שילמתם מס גבוה מדי, תקבלו החזר. שימו לב שאם מגישים בקשה ומסתבר שההפך הוא הנכון, מס הכנסה עשוי לדרוש מכם לשלם את ההפרש. אז מה עושים? נעזרים במומחים.

מה עושים עכשיו

אם כעת אתם עצמאים אך הייתם בעבר שכירים, יתכן ששילמתם מס ומגיע לכם החזר. אם לא מימשתם את מלוא הטבות המס, לא דיווחתם על מלוא ההוצאות או לא קיבלתם את מלוא נקודות הזיכוי, מגיע לכם החזר. לכן:

  1. אם אתם לא בטוחים אם מגיע או כמה, היעזרו בחברה בעלת מומחיות בהחזרי מס.
  2. כלכלנים ורואי חשבון יכולים לבדוק על סמך מסמכים שתמסרו להם אם מגיע החזר וכמה.
  3. במידת הצורך, מומחים יוכלו להגיש בשמכם בקשה, תחת ייפוי כוח כחוק.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם