ביטוח מחלות קשות

כיסוי מחלות קשות – תמיכה כלכלית ללא כפל כיסויים

כיסוי מחלות קשות, הוא כיסוי שניתן לרכוש במסגרת פרטית (לא מטעם קופות החולים, נכון לכתיבת שורות אלו) – מה שיכול לאפשר לאדם לקבל סכום כסף קבוע מראש, במקרה של מחלה, המכוסה במסגרת הפרמיה. אין הסכום הכספי תלוי בהוצאות הרפואיות, לטיפול במחלה.

סודות התשלום

ניתן לרכוש כיסויים שונים, נפרדים – עבור מחלות ספציפיות שרוצים לכסות את היתכנותן. הדרך בה מגדירים כיסוי למחלות קשות, היא דרך בחירת סכום הפיצוי הרצוי, ובהינתן כך נקבעת גם גובה הפרמיה, בהתבסס על גורמים הערכתיים שונים של החברה המכסה.  הסכום נועד לעזור בכיסוי הוצאות רפואיות, בין אם הן אפשור של תקופת היעדרויות מן העבודה – סכום מסוים שיאפשר את הדבר, או פשוט לממן אי אילו הוצאות רפואיות רלוונטיות. התשלום הראשוני, הנובע מהפעלת כיסוי מחלות קשות – יכול לאפשר לאדם לקבל סכומי כסף גם בתוף תקופת "ההמתנה" בין הרגע שהביטוח הלאומי מניב את פירותיו, ושלל כיסויים אחרים קיימים. יתרה מכך, גם אם קיימים כיסויים אחרים, לרוב עדיין יהיה ניתן לקבל את הפיצוי הכספי המתאפשר כמתוך כיסוי מחלות קשות.

אין כפל כיסויים

ייתכן מצב, בו עלות הטיפולים הרפואיים – תכוסה דיו על ידי סל הבריאות וקופות החולים – שזה בהחלט נהדר, ואילו, למרות זאת – תהיינה אפשרות לקבל את סכום הכיסוי במלואו, בכל מקרה, בין אם העלויות הרפואיות מכוסות דיו או שלא. כך שגם אם לא יהיה צורך עבורו כדי לכסות אי אילו עלויות רפואיות, עדיין תהיינה אפשרות לקבל במלואו את מלוא הסכום. כך שאין כפל בכיסויים, לאור כך שהכיסוי של קופות החולים מכסה עלויות טיפולים, תרופות וכד' – והפיצוי הנובע מכיסוי מחלות קשות הוא בהתבסס על ההתרחשות של מחלה, לא באם יש צורך לממן עלויות רפואיות. כך שאין חפיפה בין הכיסויים, במקרה זה.

כיסוי מחלות קשות יכול לאפשר כיסוי לכלל אירועים רפואיים, כדלקמן:

  • אי ספיקת כליות כרונית
  • טרשת נפוצה
  • מחלת ריאות כרונית
  • התקף לב "חריף"
  • סרטן על סוגיו

וכיוצא בזה.

סטנדרט בכיסויים

המפקח על הביטוח, למעשה הגדיר נוסחה מסוימת לכיסוי מחלות קשות, ולחברות יש יכולת לסטות מההגדרות, רק שזה לטובת הלקוח שרוכש את הכיסוי – באם מדובר היא תרחיב את היריעה כך שהלקוח יהיה למעשה אפילו יותר מכוסה, בטווח האירועים והאפשרויות שיכולים להניב לו פיצוי כספי. אין בהכרח צורך (למען האמת, אין כלל צורך) לרכוש כיסוי מחלות קשות "מלא", שכן ניתן לרכוש כיסוי למספר ממוקד, או מצומצם יותר של הגדרות מחלה – בהתאם לבחירת הלקוח, ודמי הפרמיה שהיה רוצה לשלם לחברה שמוכרת לו את הכיסוי.

השפעת הזמן על הפרמיה

במקרים מסוימים, הכיסוי אמור להימשך עד גיל מסוים, אינו אמור להחזיק לתקופת חיים שלמה של מי שמחזיק בו. ייתכן שזה יהיה בטווח של גילאי 65-75, שלאחריהם כבר לא אמור להחזיק. ובמקרים אחרים, הכיסוי כן יכול להחזיק תקופת חיים שלמה – אך סכום הפיצוי עלול לרדת כל שנה בשיעור מסוים, בכפוף לתנאי הפוליסה.

סייגים משונים בכיסוי

עבור חלק מהכיסויים בשוק כיום, ניתן להגיד שמחלות, מבחינתם של כיסויים מסוימים – מחולקות לקבוצות שונות. בהינתן פיצוי עבור מחלה מסוימת, מקבוצה מסוימת – זהו סוף המשחק עבור אותה קבוצת מחלות. לא ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי נוסף עבור אותה מחלה, או עבור אותה קבוצה של מחלה. לא יהיה ניתן לקבל עוד פיצוי נוסף עבור מחלה נוספת, מאותה קבוצה, אלא מקבוצות אחרות. וגם הפיצוי שמגיע מקבוצות אחרות, יהיה נמוך מזה הניתן עבור הראשון שהתקבל. כלומר, פיצוי שני יהיה נמוך בסכום הפיצוי, מאשר הפיצוי הראשון. כך שהפיצוי השני, יהיה נמוך מאשר זה שהיה יכול להתקבל, עבור הפיצוי הראשון.

אם כי, כאמור, זה נתון רק עבור כיסויים מסוימים. שכן החוקים יכולים להשתנות, וישנם כיסויים נדיבים מאחרים – זה עניין של בחירה, והתאמה לצרכים.

באם נדמה לך שיש נכונות לקבל עזרה בנושא, כדי לדעת ולהבין איזהו הכיסוי המתאים ביותר, הנדיב והרלוונטי ביותר לצרכייך – נשמח לעמוד לצידך. ניתן להשאיר פרטים ואף ליצור קשר, כדי להתחיל את השיח ולקבל עזרה, בהירות והדרכה בנושא.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם